Blog

Contentstrategie tip 1

11 oktober 2017

Een goede contentstrategie helpt om de nodige, nuttige informatie te ontwikkelen waarmee je je klanten overtuigt om met jou zaken te doen. Je moet aantonen dat jij je klanten het beste begrijpt, dat jullie gelijkgestemden zijn, en dat jij hen daarom de beste oplossing kan bieden En dat kan alleen als je vertrekt vanuit de bestaansreden van je bedrijf: het ‘waarom’ van je firma.

Mensen doen geen zaken met je omwille van WAT je doet, ze kiezen voor je omwille van  WAAROM jij doet wat je doet. Men wil liever samenwerken met gelijkgestemden, met mensen waarmee men verbinding voelt. Die ‘waarom’, die verbinding, moet dus duidelijk naar voren komen in je de content die je gaat delen.

Zaken doen met gelijkgestemden

Het is best wel een uitdaging om die bestaansreden van je bedrijf te duiden. De oefening loont, want eenmaal je die goed geformuleerd hebt, kan je veel makkelijker je strategie bepalen en onder woorden brengen. Door die ‘waarom’ te integreren in je contentstrategie ga je klanten en medewerkers aantrekken die net als jij geloven in waar je voor staat. Beeld je dat even in: klanten die niet zomaar je product kopen omdat ze het toevallig nodig hebben, maar voor jou kiezen omwille van jouw aanpak. Medewerkers die niet zomaar een job zoeken, maar die geloven in jouw bedrijf… 

Meer weten over die ‘waarom’ en ‘wat’ en ‘hoe'? Bekijk even de befaamde TEDTalk van Simon  Sinek over de Gouden Cirkel.

Formuleer het ‘waarom’

Waarom bestaat jouw bedrijf, wat drijft jou en je collega’s? Welk probleem los jij op voor klanten en waarom? Waarom werken zij met jou samen? Wat doe jij anders dan de concullega’s en waarom?

Om het WAAROM van je bedrijf te achterhalen, kan je zeker ook wat marktonderzoek doen. Vraag je klanten wat zij de sterktes van jouw bedrijf vinden. Waarom werken zij met jou samen?

Eens je die bestaansreden duidelijk geformuleerd heb, integreer je ze in je contentstrategie.

Nog meer tips voor een goede contentstrategie? 

Download ons e-book

Moeilijk? Toch gebeten om te weten? Ik kan je altijd komen helpen!

 

Fotos

Graag wat meer informatie?

Wil je echt werk maken van de conversatie met je klanten of medewerkers? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.