Blog

Het belang van een contentstrategie

16 juni 2017

Waarom elk bedrijf of organisatie een contentstrategie nodig heeft? Een contentstrategie helpt om de nodige nuttige informatie te ontwikkelen en te verspreiden voor de juiste doelgroepen, op het juiste moment en voor de juiste redenen.

Nodige, nuttige informatie

De klant zoekt niet naar jou, maar naar informatie die hem helpt om zijn probleem op te lossen of die hem bevestigt dat de oplossing die hij voor ogen heeft, de juiste is. Zorg voor inspirerende content die informeert, overtuigt, bindt. Je versnelt er het beslissingsproces van je (potentiële) klant mee.

Doe dat kort en kernachtig. Wist je dat in 2000 de concentratiespanne van de mens 12 seconden was. Nu, 15 jaar later, kunnen we onze aandacht nog slechts een magere acht seconden onverdeeld op een taak richten. Dat is een seconde minder dan de gemiddelde aandachtspanne van een goudvis!

Met een contentstrategie werk je kwaliteitsvolle informatie uit, die bekeken, gelezen en gedeeld wordt!

De juiste doelgroepen

‘Wij richten ons tot bedrijven’…  Duh! Wanneer je geen precieze doelgroepen bepaalt, en je decision makers niet door en door kent, kan je hen nooit inspireren, overtuigen of binden.

In een contentstrategie kruip je in de huid van je buyer persona: wie is hij, wat doet hij, waar wordt hij vrolijk van, wat zijn zijn pains en gains en hoe kan jij als bedrijf daar op inspelen.

Het juiste moment

Kruip in de huid van je buyer persona en krijg een inzicht in alle fases van zijn beslissingsproces. Alleen zo weet je in welke fase je de juiste informatie kan aanbieden.

Omwille van de juiste redenen

Klanten doen zaken met je omwille van je WAAROM, niet omwille van je WAT.

In een contentstrategie breng die in kaart en zorg je ervoor dat die WAAROM tot uiting komt in elke publicatie of informatie die je deelt. Je bepaalt wat jouw contentinspanningen voor jou moeten opleveren. Wil je naamsbekendheid opkrikken, meer bezoekers of volgers? Meer sollicitaties? Maak ze meetbaar, want alleen door te meten weet je of je inspanningen renderen.

Ga je aan de slag met een contentstrategie? Download hier ons e-book voor aanknopingspunten.

Download ons e-book

Graag sparren met iemand die wreed goed kan benchmarken? Contacteer me.

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.