Content marketing

Meer dan 90% van B2B aankoopbeslissingen begint met een zoekopdracht op internet. De meeste B2B kopers zijn al voor 57% door het aankoopproces heen voordat ze met iemand uit jouw bedrijf in contact komen. B2B aankoopprocessen worden complexer, buying committee bestaan uit meerdere mensen en 75% van die leden van dat B2B buying team in 2024 zijn millennials en Gen Z’ers. Ze zijn dus digitaal vaardig en perfect in staat om online research te doen en een oordeel te vormen ver voor het eerste contact.

Dat betekent dat je moet zorgen dat men op de hoogte is van jouw aanbod nog voordat zij hiernaar op zoek zijn. En dus is het cruciaal om niet alleen de meerwaarde van jouw bedrijf te communiceren, maar vooral je expertise en inzichten te delen. In een wereld waar klanten oplossingen zoeken en vertrouwen willen opbouwen, is het tonen van jouw expertise dé manier om jouw bedrijf te positioneren als de logische keuze.  

Goede content sluit perfect aan bij wat jouw potentiële klant zoekt in elke fase van zijn aankoopproces (customer journey). Van oriënteren tot beslissen: content die inspireert, vragen beantwoordt en twijfels wegneemt, creëert vertrouwen en trekt nieuwe leads aan.  

Een sterke contentstrategie gaat echter verder dan het delen van willekeurige informatie. Het is jouw kompas om consistent en doelgericht te communiceren:  

  • Wie wil je bereiken? Identificeer je doelgroep en breng de personen in het buying team in kaart, net als hun pijnpunten, overwegingen en doelstellingen.
  • Welke vragen hebben ze in elke fase van hun aankoopproces? Zorg voor content die hierop inspeelt.
  • Wie creëert de content en in welke vorm? Denk aan artikelen, video's, infographics of whitepapers die aansluiten bij jouw merk en boodschap.  

Contentmarketing draait in 2025 meer dan ooit om het delen van waarde, niet om directe verkoop. Klanten vertrouwen op bedrijven die laten zien dat ze experts zijn in hun vakgebied.

Meer weten over hoe een gedegen contentstrategie jouw bedrijf kan transformeren? Contacteer ons en ontdek hoe wij je helpen om een goede aanpak op te zetten en zo jouw naamsbekendheid én klantvertrouwen te vergroten.  

Download ons e-book

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.

Download ons e-book

Klanten zijn via verschillende (online) media voortdurend op zoek naar antwoorden. 70% van een aankoopbeslissing wordt gemaakt nog voor men jouw bedrijf en haar diensten kent of contacteert. De juiste informatie, die inspeelt op specifieke informatienoden van jouw (potentiële) klanten, op het juiste moment en verspreid via het juiste kanaal maakt dat men voor jou kiest!

Hoe zorg je daarvoor? In ons e-book "Contentstrategie: waarom maak je er best werk van, en hoe begin je eraan?" krijg je alvast 14 tips! Laat je gegevens hier achter en ontvang ons e-book.

Verplicht