Dominique Merckx

Met een frisse blik, aanstekelijk enthousiasme en resultaatgerichte focus lever ik meetbare resultaten die bijdragen aan de groei en het succes van jouw bedrijf.

Ik help bedrijven groeien door krachtige content- en inboundmarketingstrategieën te ontwikkelen die volledig zijn afgestemd op hun unieke merkidentiteit, doelstellingen en ambities. Mijn werk richt zich op zowel corporate als employer branding, met als doel merkzichtbaarheid te vergroten en klanten te converteren.

Door gedegen doelgroeponderzoek, het in kaart brengen van beslissingsprocessen en het creëren van waardevolle klantbelevingen, begeleid ik prospects door de marketingfunnel. Ik zet gerichte content in om vertrouwen op te bouwen, klanten te converteren en de merkloyaliteit te versterken, wat leidt tot hogere conversies, een sterkere merkbekendheid en duurzame klantrelaties.

Mijn aanpak is samenwerkingsgericht. Ik werk samen met strategische partners met expertise in webdevelopment, SEO, social media en marketing automation om geïntegreerde oplossingen te bieden die bedrijven helpen in hun digitale transformatie en het behalen van strategische marketingdoelen.

Tijdens de uitvoering van de strategie werk ik nauw samen met sales- en marketingteams om te zorgen voor een naadloze integratie van onze inspanningen. Ik rapporteer aan management en leid, wanneer nodig, multidisciplinaire teams om consistentie en impact te waarborgen. Mijn werkwijze is flexibel, pragmatisch en altijd afgestemd op de dynamiek van jouw organisatie.

Met een frisse blik, aanstekelijk enthousiasme en resultaatgerichte focus lever ik meetbare resultaten die bijdragen aan de groei en het succes van jouw bedrijf. 

Benieuwd wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op!

Onze werkwijze

De juiste inhoud aanbieden die jouw doelgroep interessant vindt en zo de band tussen jouw bedrijf en jouw (potentiële) klanten versterken. Dat doet inbound marketing. Om dat te realiseren, is een contentstrategie noodzakelijk. Hoe beginnen wij eraan?

  • Doelstellingen

    Wat willen we bereiken met de inbound marketing strategie? Wat moet content doen? We definiëren deze doelstellingen en maken ze meetbaar. Zo weet je wanneer je inspanningen lonen en wanneer je je strategie of je content moet bijstellen.

  • Persona’s

    Om te bepalen welke content jouw doelgroepen in beweging zet, moet je eerst je doelgroep nauwkeurig in kaart brengen. Wie wil je bereiken? Wie zijn ze, welke functie hebben ze, wat zijn hun pains & gains, welke behoeften hebben ze? We maken enkele persona’s die jouw decision makers of de typische medewerkers in jouw bedrijf typeren.

  • Customer journey

    Hoe verloopt het beslissingsproces van jouw persona’s? Waar informeert hij/zij zich, door wie of wat wordt hij beïnvloed? Welke vragen stelt hij in elke fase van zijn aankoopproces? Hoe kan jouw bedrijf hierop inspelen?

  • Kanalen & Platformen

    Via welke kanalen bereiken we de persona’s? Voor een optimale werking gaan we voor een multichannel aanpak en streven we naar een goede mix tussen owned - payed - earned media. Hoe gaan we de content verspreiden, promoten en opvolgen opdat onze doelgroep deze zeker opmerkt en overgaat tot actie?

  • Content funnel

    Op basis van elke fase in de customer journey gaan we kijken welke onderwerpen/oplossingen de doelgroep in beweging brengt.

  • Content kalender

    We bepalen hoe vaak we relevante content moeten verspreiden en via welke kanalen. Wie is daarbij betrokken, wie neemt welke taak voor zich. We maken een kalender op.

  • Implementatie

    Wij volgen desgewenst de implementatie van de marketingstrategie op van a tot z, sturen daarbij alle betrokken teams aan en koppelen terug naar management-, marketing- en redactieteam.

  • Rapportage

    Om te weten of de uitgewerkte inbound marketingstrategie vruchten afwerpt, moet er gemeten worden. Wij sturen de rapportage mee aan, trekken conclusies en formuleren samen met onze partners adviezen om de beoogde doelstellingen te bereiken.

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.