Dominique Merckx

Inbound marketeer & content strateeg

Dominique Merckx begon in 2007 met Kantara. Onze specialiteit: inbound marketing en contentstrategie! Met deze vorm van marketing trekken we de aandacht van jouw doelgroepen: klanten maar ook medewerkers.

 

Met waardevolle, relevante content en gepersonaliseerde ervaringen maken we jouw bedrijf beter vindbaar en willen we jouw potentiële klant doorheen het hele aankoopproces informeren, overtuigen en binden

 

Door haar jarenlange ervaring in zowel grote als kleine ondernemingen en organisaties, krijgt Dominique Merckx snel inzicht in jouw business en in de behoeften van jouw doelgroepen. Samen met jouw management team vertaalt ze jouw bedrijfsdoelstellingen in een inbound marketing strategie die inspeelt op de pains en gains van de decision makers van jouw klanten en tegelijk kleeft op jouw organisatie. 

Naast het samen uitwerken van de strategie kan je Dominique ook inschakelen voor de implementatie en opvolging ervan. Ze brieft grafici, web developers, redacteurs, copywriters en vertalers en stuurt multidisciplinaire teams aan op vlak van SEO, SEA, e-mailmarketing en marketing automation. Dankzij haar inzichten en ervaringen op vlak van buyers journey, persona’s en content marketing, vult ze technische teams perfect aan. Haar enthousiasme is aanstekelijk, en de flexibiliteit waarmee zij aan dossiers werkt, wordt door haar klanten erg geapprecieerd.

 

Klanten overtuigen met content

Content is informatie die een antwoordt biedt, en waardoor iemand - jouw klant - een actie onderneemt. Content is alles wat ons toelaat om die klant te inspireren, te motiveren, te begeleiden en te contacteren. On- en offline! Het is informatie die we verspreiden om aandacht te genereren of om relaties te versterken.

Die content kan verschillende vormen aannemen: blogs, e-books, infographics, websites, conversaties op sociale media, video's, advertenties maar ook jaarverslagen, folders, visitekaartjes, salesgesprekken,  events, netwerking…

 

Word tijdig gevonden

Waardevolle medewerkers, nieuwe of bestaande klanten, gelijkgestemde partners? Wie wil je bereiken? 70 procent van een aankoopbeslissing wordt online gemaakt, vooraleer men met jou contact opneemt. Je kan er dus maar beter voor zorgen dat je al snel gevonden wordt in de online zoektocht van je doelgroepen! En liefst van al met informatie die antwoorden of inspiratie biedt, of jouw expertise weergeeft.

Niet elk contact is klaar om met jou in zee te gaan. Zorg dan ook voor nuttige informatie die jouw potentiële klant in de verschillende fases van zijn aankoopproces met jouw bedrijf in contact brengt. Inboud Marketing dus, en daar zijn wij alvast goed in!

We lichten de mogelijkheden voor jouw bedrijf graag toe. Koffie? Of liever thee?

 

Autoriteit & merktrouw verwerven

Nuttige content, in het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment, op een consistente en aantrekkelijke manier gebracht… Het helpt je klanten om de juiste keuzes te maken, zorgt voor interactie. Je wekt vertrouwen en sympathie, verwerft autoriteit en wordt beloond met merktrouw en mond-tot-mond-reclame.

Het is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie je doelgroep op zoek is, en om ervoor te zorgen dat die content ook gevonden wordt via slimme marketingtechnieken.

Een kunst die wij en onze partners beheren, en die ons toelaat om de consumenten van jouw content te converteren naar leads en te laten uitgroeien tot nieuwe klanten.

Hoe? We lichten dat graag toe in een persoonlijk gesprek.

Onze werkwijze

De juiste inhoud aanbieden die jouw doelgroep interessant vindt en zo de band tussen jouw bedrijf en jouw (potentiële) klanten versterken. Dat doet inbound marketing. Om dat te realiseren, is een contentstrategie noodzakelijk. Hoe beginnen wij eraan?

  • Doelstellingen

    Wat willen we bereiken met de inbound marketing strategie? Wat moet content doen? We definiëren deze doelstellingen en maken ze meetbaar. Zo weet je wanneer je inspanningen lonen en wanneer je je strategie of je content moet bijstellen.

  • Persona’s

    Om te bepalen welke content jouw doelgroepen in beweging zet, moet je eerst je doelgroep nauwkeurig in kaart brengen. Wie wil je bereiken? Wie zijn ze, welke functie hebben ze, wat zijn hun pains & gains, welke behoeften hebben ze? We maken enkele persona’s die jouw decision makers of de typische medewerkers in jouw bedrijf typeren.

  • Customer journey

    Hoe verloopt het beslissingsproces van jouw persona’s? Waar informeert hij/zij zich, door wie of wat wordt hij beïnvloed? Welke vragen stelt hij in elke fase van zijn aankoopproces? Hoe kan jouw bedrijf hierop inspelen?

  • Kanalen & Platformen

    Via welke kanalen bereiken we de persona’s? Voor een optimale werking gaan we voor een multichannel aanpak en streven we naar een goede mix tussen owned - payed - earned media. Hoe gaan we de content verspreiden, promoten en opvolgen opdat onze doelgroep deze zeker opmerkt en overgaat tot actie?

  • Content funnel

    Op basis van elke fase in de customer journey gaan we kijken welke onderwerpen/oplossingen de doelgroep in beweging brengt.

  • Content kalender

    We bepalen hoe vaak we relevante content moeten verspreiden en via welke kanalen. Wie is daarbij betrokken, wie neemt welke taak voor zich. We maken een kalender op.

  • Implementatie

    Wij volgen desgewenst de implementatie van de marketingstrategie op van a tot z, sturen daarbij alle betrokken teams aan en koppelen terug naar management-, marketing- en redactieteam.

  • Rapportage

    Om te weten of de uitgewerkte inbound marketingstrategie vruchten afwerpt, moet er gemeten worden. Wij sturen de rapportage mee aan, trekken conclusies en formuleren samen met onze partners adviezen om de beoogde doelstellingen te bereiken.

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.