Dominique Merckx

Customer-driven communicatie-experte

Dominique Merckx richtte Kantara in 2007 op. Je kan bij Kantara terecht voor oplossingen voor verschillende communicatievraagstukken. Onze specialiteit: content! We vertalen jouw businessstrategie naar een communicatiestrategie die werkt, en creëeren content die jouw doelgroepen in beweging zet. Of we coördineren jouw marketing- of communicatieproject.

Door haar jarenlange ervaring in zowel grote als kleine ondernemingen en organisaties, krijgt Dominique Merckx snel inzicht in jouw business en in de behoeften van jouw doelgroepen. Zij vertaalt jouw business strategie in een communicatiestrategie die werkt, in content en concepten die uw doelgroepen in beweging zetten. Ze creëert zelf ook content (een van haar passies), brieft grafisch en web- en andere experten en stuurt multidisciplinaire teams aan op vlak van SEO, SEA, e-mailmarketing en marketing automation. Haar enthousiasme is aanstekelijk, en de snelheid en flexibiliteit waarmee zij aan dossiers werkt, wordt door haar klanten erg geapprecieerd.

Klanten overtuigen met content

Content is informatie die een antwoordt biedt, en waardoor iemand - uw klant - een actie onderneemt. Content is alles wat ons toelaat om die klant te inspireren, te motiveren, te begeleiden en te contacteren. Online en offline! Het is informatie die we verspreiden om aandacht te genereren of om relaties te versterken.

Die content kan verschillende vormen aannemen: blogs, e-books, infographics, websites, conversaties op sociale media, advertenties maar ook jaarverslagen, folders, visitekaartjes, salesgesprekken,  events, netwerking…

Word tijdig gevonden

Waardevolle medewerkers, nieuwe of bestaande klanten, gelijkgestemde partners? Wie wil je bereiken? 70 procent van een aankoopbeslissing wordt online gemaakt, vooraleer men met jou contact opneemt. Je kan er dus maar beter voor zorgen dat je al snel gevonden wordt in de online zoektocht van je doelgroepen! En liefst van al met informatie die antwoorden of inspiratie biedt, of jouw expertise weergeeft.

Niet elk contact is klaar om met jou in zee te gaan. Zorg dan ook voor nuttige informatie die jouw potentiële klant in de verschillende fases van zijn aankoopproces met jouw bedrijf in contact brengt. Dat is content strategie.

We lichten de mogelijkheden voor jouw bedrijf graag toe. Koffie? Of liever thee?

Autoriteit & merktrouw verwerven

Nuttige content, in het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment, op een consistente en aantrekkelijke manier gebracht… Het helpt je klanten om de juiste keuzes te maken, zorgt voor interactie. Je wekt vertrouwen en sympathie, verwerft autoriteit en wordt beloond met merktrouw en mond-tot-mond-reclame.

Het is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie je doelgroep op zoek is, en om ervoor te zorgen dat die content ook gevonden wordt via slimme marketingtechnieken.

Een kunst die wij en onze partners beheren, en die ons toelaat om de consumenten van jouw content te converteren naar leads en te laten uitgroeien tot nieuwe klanten.

Hoe? We lichten dat graag toe in een persoonlijk gesprek.

Onze werkwijze

De juiste inhoud aanbieden die jouw doelgroep interessant vindt en zo de band tussen jouw bedrijf en jouw (potentiële) klanten versterken. Dat doet content marketing. Om dat te realiseren, is een contentstrategie noodzakelijk. Hoe beginnen wij eraan?

  • Doelstellingen

    Wat willen we bereiken met onze contentstrategie? Wat moet content doen? We definiëren deze doelstellingen en maken ze SMART meetbaar. Zo weet je wanneer je inspanningen lonen en wanneer je je strategie of je content moet bijstellen.

  • Persona’s

    Om te bepalen welke content jouw doelgroepen in beweging zet, moet je eerst je doelgroep nauwkeurig in kaart brengen. Wie zijn ze, welke functie hebben ze, wat zijn hun pains & gans, welke behoeften hebben ze? We maken een tot drie persona’s die jouw doelgroep typeren.

  • Customer journey

    Hoe verloopt het beslissingsproces van jouw persona’s? Waar informeert hij/zij zich? Welke vragen stelt hij in elke fase van zijn aankoopproces (bewustwording, oriëntatie, aankoop, gebruik, engagement). Hoe kan jouw bedrijf hierop inspelen?

  • Media

    Welke media zetten we in? Via welke kanalen bereiken we de persona’s? Voor een optimale werking gaan we voor een multichannel aanpak en streven we naar een goede mix tussen owned - payed - earned media.

  • Content funnel

    Op basis van elke fase in de customer journey gaan we kijken welke onderwerpen/oplossingen de doelgroep in beweging brengt.

  • Content kalender

    We bepalen hoe vaak we relevante content moeten verspreiden en via welke kanalen. Wie is daarbij betrokken, wie neemt welke taak voor zich. We maken een kalender op.

  • Persrelaties

    Welke relevante media/vakpers (on- en offline) bereiken mijn doelgroepen en kan ik inschakelen om mee de doelstellingen van mijn contentstrategie te realiseren? Hoe bereiken we hen? We werken op basis van een intakegesprek en vullen aan met desk research.

Graag wat meer informatie?

Wil je echt werk maken van de conversatie met je klanten of medewerkers? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.