Onze klanten

"Nuttige informatie die jouw potentiële en bestaande klanten in beweging zet en jouw bedrijf beloont met autoriteit en merktrouw."

DDM Consulting - Implementatie van marketingstrategie

Nadat ik begin 2021 een inbound marketingstrategie opleverde voor DDM Consulting, sta ik sinds maart van dit jaar ook in voor de uitrol en opvolging van deze strategie. Als Digital Marketing Manager a.i. stuur ik hierbij een copywriter en een graficus aan voor o.a. de creatie van verschillende whitepapers, een webdeveloper voor de uitbreidingen aan de website en een digitaal marketingbureau voor de online promotie van de content. 

Ik zorg ervoor dat alle content voor de verschillende persona’s tijdig en naar de juiste doelgroepen gepubliceerd wordt via de verschillende kanalen en waak hierbij o.a. over look & feel en over de tone of voice. Ik volg de resultaten nauw op, stel bij waar nodig en rapporteer de KPI's aan de directie.

Daarnaast zit ik maandelijks samen met de sales director van DDM en met de marketingverantwoordelijken van de verschillende partners om ad hoc marketingacties op te stellen die eerder gericht zijn op lead generatie en lead nurturing. 

DDM Consulting - Inbound marketing strategie

Van november 2020 tot februari 2021 werkte ik een inbound marketingstrategie uit voor DDM Consulting en begeleidde ik de bouw van een nieuwe website.

DDM Consulting biedt intelligente omnichannel contactcenteroplossingen voor klanten uit diverse sectoren. Het bedrijf staat in voor de implementatie van de oplossingen, zorgt voor de integratie met alle bestaande back-end systemen, én verzorgt het beheer en onderhoud van de platformen. 

Omwille van een aantal ontwikkelingen in de markt breidde DDM Consulting de voorbije jaren haar aanbod uit. Het ging nieuwe, exclusieve samenwerkingen aan met gerenommeerde partners. Hierdoor evolueerde DDM van een systeemintegrator naar een onafhankelijk adviseur die verschillende oplossingen kan aanreiken op maat van de specifieke behoeften en ambities van de klant. Deze nieuwe positionering maakte het mogelijk om nieuwe markten te benaderen. 

Samen met een intern marketingteam bracht ik het volledige buyer persona team in kaart. Na een uitgebreide analyse van het aankoopproces, de pains en gains van de sleutelfiguren en van de evoluties in de markt bepaalden we drie persona’s waarop we onze marketinginspanningen in een eerste fase zouden richten. Ik bepaalde samen met het marketingteam relevante content, bepaalde marketing KPI’s en stelde een contentkalender op.

E.D.&A.

Voor E.D.&.A uit Kalmthout werkten we samen met Innomedio een digitale strategie uit. Kantara faciliteerde o.a. een brainstormsessie samen met sales- & marketingmedewerkers om de doelgroepen van E.D.&A., hun beslissingsproces en hun pains & pains in kaart te brengen. Mede op basis hiervan schreven we alle teksten voor de nieuwe website.

E.D.&A. ontwikkelt, produceert en assembleert klantspecifieke elektronische besturingen voor innovatieve machine- en apparatenbouwers.

Kaneka - Foreign Investment Trophy 2018 mediacampagne

Kaneka Belgium werd begin 2018 genomineerd voor de Flanders Investment Trophy 2018. Een initiatief van Flanders Investment & Trade waarmee het agentschap het belang wil onderstrepen van buitenlandse investeringen als een essentiële motor van de Vlaamse economie en een bron van tewerkstelling. 

De communicatiedienst schakelde Kantara in om samen een campagne uit te werken om zoveel mogelijk publieksstemmen te behalen. De nominatie was vooral een unieke gelegenheid om bekendheid te verwerven buiten de sector bij het bredere publiek.

In samenwerking met Innomedio werkte Kantara een campagne uit die bestond uit persrelaties, een landingspagina met meer uitleg over waarom stemmen op Kaneka belangrijk was, advertenties op sociale media en een mailingcampagne naar verschillende stakeholders. 

Kaneka Belgium kreeg op 28 februari uit handen van Vlaams minister-president Geert Bourgeois de Foreign Investment of the Year Trophy 2018. Na een laatste stemronde werd het bedrijf als winnaar gekozen uit 5 genomineerden.

 

Advipro-persconferentie

Advipro trapte op 14 september 2017 haar communicatiestrategie af met de opening van een trainingscentrum met cleanroom tijdens een persconferentie. Kantara stond in voor de volledige begeleiding en uitwerking hiervan: uitnodigen relevante media, opstellen persbericht en persdossier, uitwerken presentatie en demo in cleanroom, coördinatie persconferentie, opvolging persaandacht. 

Resultaat: reportage op KanaalZ en RTV en heel wat aandacht op allerlei online nieuwsplatformen, in dagbladen (Gazet van Antwerpen, Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws), en in gespecialiseerde pers (BCW, EngineeringNet, Voka).

 

Advipro - contentstrategie

Advipro (Lille) biedt projectondersteuning in de (bio)farmaceutische, medische en hightech industrie. Kantara werkte twee verschillende contentstrategieën uit: een strategie om de naamsbekendheid van het bedrijf te boosten bij klanten en stakeholders, en een tweede contentstrategie op vlak van employer branding. Op basis van de verschillende persona’s en hun customer journey werd relevante content bepaald die via verschillende kanalen zoals de website en de sociale mediakanalen verspreid en gepromoot wordt. Vanuit deze strategieën werden dan ook twee nieuwe websites gemaakt, in samenwerking met webpartner Innomedio: een corporate website en een jobsite. Wij stonden in voor de coördinatie van de inhoud en voor de redactie van alle teksten.

Nationaal Museum voor de Speelkaart

In 2019 bestaat het Nationaal Museum van de Speelkaart vijftig jaar. Het museum neemt een ruime aanloop en start in 2017 al met drie grote evenementen om de speelkaart te promoten bij jong en oud. Hiervoor zal het museum een paar keer flink uit de comfortzone treden. Kantara werkte een contentstrategie uit om de naamsbekendheid van het Nationaal Museum voor de Speelkaart te boosten, en om de drie evenementen te promoten bij de juiste doelgroepen. We ontwikkelden per event persona’s, bepaalden KPI’s, werkten een strategie uit. Het eerste event, Industrial Revolution, haalde alvast alle doelstellingen.

LMJ Construct

Voor carrosseriebouwer LMJ Construct coördineerden we de realisatie van de website. Daarnaast verzorgen we de persrelaties van het bedrijf. Eind januari 2016 organiseerden we een persconferentie n.a.v. de demodag met twee LMJ-innovaties met als resultaat heel wat free publicity, zowel online als in dagbladen en verschillende vaktijdschriften.

Kantara staat in voor het conversatiemanagement op de sociale mediakanalen van LMJ Construct en op de website.

Telcom

Al sinds 2009 werken wij voor Telcom, toeleverancier voor nutsbedrijven en specialist in groene energie. We worden vooral ingeschakeld om communicatietools en concepten te bedenken om de naamsbekendheid van het bedrijf te boosten bij haar verschillende doelgroepen. We staan in voor de persrelaties en het conversatiemanagement op hun sociale mediakanalen. We coördineren de creatie en verspreiding van vacatures via sociale media en bedenken on- en offline campagnes voor de promotie van de verschillende diensten van Telcom.

Kempense Golf Club

Al sinds 2013 zijn we de vaste communicatiepartner van de Kempense Golf Club. Naast de huisstijlcreatie en de redactie en grafische vormgeving van verschillende brochures voor de Kempense Golf, coördineerden we de volledige baansignalisatie op de golfbaan. Elke hole werd minutieus in kaart gebracht, samen met alle afstanden en hindernissen.

In 2017 creëerden we een digitale campagne om de vergaderfaciliteiten van de Kempense Golf onder de aandacht te brengen van bedrijven en serviceclubs. Rode draad waren getuigenissen van ondernemers en kaderleden die via sociale media, nieuwsbrieven en een landingspagina op de website werden gepromoot. We stonden in voor conceptcreatie, interviews, grafische en redactionele uitwerking en coördineerden een multidisciplinair team voor de realisatie van de landingspagina en de elektronische nieuwsbrieven.

Ajinomoto OmniChem

We realiseren enkele interne communicatietools voor Ajinomoto OmniChem (producent van o.a. actieve en half-actieve bestanddelen voor de farmaceutische industrie) waaronder het personeelsblad dat drie tot vier keer per jaar verschijnt. Al sinds 2006 coördineren wij het redactieteam en verzorgen wij de eindredactie van het personeelsblad. We volgen de goedkeuring van alle teksten op en sturen een team aan van redacteurs, vertalers en grafici.

In 2017 coördineerden we een communicatieactie rond een intern tevredenheidsonderzoek. We stonden in voor de conceptcreatie en de redactionele en grafische realisatie van de affiches. We coördineerden vertaler, graficus en drukker.

Basta Poco

Basta Poco is importeur, groot- en detailhandel van Italiaanse kwaliteitsproducten met een winkel in Oud-Turnhout. Kantara begeleidde bij het opzetten van de webshop van het bedrijf. Hierbij stuurden we het team van webdeveloppers aan en coördineerden we de fotografie van alle producten en de zaak. Daarnaast tekenden we een content strategie uit. We begeleiden bij de conversatie op de sociale mediakanalen en verzorgen de eindredactie of redactie van blogartikels.

Voka Kempen

Kantara coördineerde van 2007 tot 2011 de realisatie van Ondernemers, het maandblad van Voka Kempen. Daarbij stonden we in voor redactie van teksten, de coördinatie van het redactieteam, het aansturen en opvolgen van redacteurs en fotografen, en de coördinatie van de opmaak van het blad.

In 2016 werkten we een content strategie uit om het eindejaarsevent Réveillon online te promoten. We stonden eveneens in voor de redactie van de nodige content op basis van interviews en volgden de vooropgezette planning op.

Puro

Samen met SPRDLux werkten wij begin 2015 een campagne uit rond 10 jaar Puro Fairtrade-koffie (onderdeel van Miko-Groep. Voormalig triatleet en motivational coach Marc Herremans werd het gezicht van de campagne 'Pure Power'. Projecteigenaar SPRDLux begeleidde en coördineerde de volledige campagne die bestond uit een doorgedreven samenwerking tussen Puro en Marc Herremans, een campagnewebsite, videofilmpje, flyers en emailmarketing met als centrale thema een wedstrijd: hoeveel koffie kon Marc Herremans malen met zijn voor de gelegenheid omgebouwde handbike? Kantara werkte conceptueel de campagne mee uit en verzorgde de persrelaties, zowel bij de lancering van de campagne als bij het afsluiten van de wedstrijd. We organiseerden de persconferentie en stonden in voor de redactie van alle teksten voor persmap, flyer, website en mailings.

Auteur ‘Dames moet je kussen’

In december 2011 lanceerde Dominique Merckx, samen met Ann Beckers, haar eerste boek ‘Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet’. Een luchtig boek rond omgangsvormen in het zakelijke verkeer. Geen saai regeltjesboek, maar een boek dat vertelt hoe ondernemend Vlaanderen omgaat met zakelijke omgangsvormen en hoe die professioneel succes kunnen beïnvloeden. In 2014 waren er meer dan 1.000 boeken verkocht… Ik verzorgde de persrelaties n.a.v. de lancering van het boek zelf. Resultaat: 5 minutes of fame (en wat meer) op Radio 1, MNM, TV Limburg, RTV, Ondernemers, Bedrijvig Limburg, Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, Het Belang van Limburg, …)

Equitom

De state-of-the art uitgeruste stamcelkliniek voor paarden Equitom in Lummen opende begin mei 2014 officieel haar deuren. Wij stonden in voor de organisatie van de persconferentie en het verspreiden van een persdossier naar nationale media en naar internationale vaktijdschriften specifiek gericht op de paardenwereld.

We haalden heel wat nationale pers (VRT, VTM, Radio 2, Kanaal Z, Het Belang van Limburg, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, De Standaard) en tal van nieuwssites in binnen- en buitenland, tot in New Zeeland toe. Ook heel wat bladen en tv-kanalen uit de hippische en agrarische sector besteedden redactionele aandacht aan de opening van de paardenkliniek van paardenchirurg Dr. Tom Mariën.

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.