Onze aanpak

"Bij Kantara geen 'one size fits all'. We leren jouw business graag eerst kennen."

Bij Kantara geen ‘one size fits all’. Elk bedrijf is uniek en heeft haar eigen specifieke doelgroepen die het wil benaderen. Die hebben telkens hun eigen informatienoden vooraleer ze overgaan tot actie (contactnamen, aankoop, sollicitatie…).

Op basis van een branding workshop leren we jouw bedrijf graag beter kennen. Wie ben je, wat doet je bedrijf, waar sta je voor? Wie zijn jouw klanten, wat moet jouw communicatieproject voor jou realiseren? We werken niet vanuit een ivoren toren, maar in nauwe samenspraak met jou, jouw team, eventueel met leveranciers of klanten.

Nota: in het kader van de coronacrisis kunnen we deze workshop ook volledig digitaal/online opzetten via een conference call. Zo verspilt u geen kostbare tijd om ook tijdens/na deze crisis werk te maken van communicatie die uw doelgroepen informeert, overtuigt en bindt.

 

Na de branding workshop ontvang je van ons een Grote Wijzer: een kort inspirerend verslag dat volgens ons de richting aangeeft die marketing en communicatie moeten aannemen om de vooropgestelde doelgroepen op een relevante manier te informeren, te inspireren en te overtuigen.

Onze Grote Wijzer bevat een goede mix van online en offline suggesties, waarin earned/owned/paid media evenwichtig zijn verdeeld. Het bevat eveneens een budgetinschatting waarmee de door ons geformuleerde voorstellen en suggesties kunnen gerealiseerd worden.

Overtuigd om samen met ons de richting van de Grote Wijzer uit te gaan? Dan gaan we verder broeden op jouw communicatievraagstuk en werken we de marketingstrategie concreet uit. We bepalen de juiste doelgroepen en de kanalen waarmee we hen bereiken. We bedenken concepten en campagnes om doelgroepen te informeren, te inspireren, te overtuigen. We werken daartoe contentkalender uit creëren hierbij de nodige content.

 

Klanten overtuigen met content

Content is informatie die een antwoordt biedt, en waardoor iemand - uw klant - een actie onderneemt. Content is alles wat ons toelaat om die klant te inspireren, te motiveren, te begeleiden en te contacteren. Online en offline! Het is informatie die we verspreiden om aandacht te genereren of om relaties te versterken.

Die content kan verschillende vormen aannemen: blogs, e-books, infographics, websites, conversaties op sociale media, advertenties maar ook jaarverslagen, folders, visitekaartjes, salesgesprekken,  events, netwerking…

Word tijdig gevonden

Waardevolle medewerkers, nieuwe of bestaande klanten, gelijkgestemde partners? Wie wil je bereiken? 70 procent van een aankoopbeslissing wordt online gemaakt, vooraleer men met jou contact opneemt. Je kan er dus maar beter voor zorgen dat je al snel gevonden wordt in de online zoektocht van je doelgroepen! En liefst van al met informatie die antwoorden of inspiratie biedt, of jouw expertise weergeeft.

Niet elk contact is klaar om met jou in zee te gaan. Zorg dan ook voor nuttige informatie die jouw potentiële klant in de verschillende fases van zijn aankoopproces met jouw bedrijf in contact brengt. Dat is content strategie.

We lichten de mogelijkheden voor jouw bedrijf graag toe. Koffie? Of liever thee?

Onze werkwijze

De juiste inhoud aanbieden die jouw doelgroep interessant vindt en zo de band tussen jouw bedrijf en jouw (potentiële) klanten versterken. Dat doet content marketing. Om dat te realiseren, is een contentstrategie noodzakelijk. Hoe beginnen wij eraan?

  • Doelstellingen

    Wat willen we bereiken met onze contentstrategie? Wat moet content doen? We definiëren deze doelstellingen en maken ze SMART meetbaar. Zo weet je wanneer je inspanningen lonen en wanneer je je strategie of je content moet bijstellen.

  • Persona’s

    Om te bepalen welke content jouw doelgroepen in beweging zet, moet je eerst je doelgroep nauwkeurig in kaart brengen. Wie zijn ze, welke functie hebben ze, wat zijn hun pains & gans, welke behoeften hebben ze? We maken een tot drie persona’s die jouw doelgroep typeren.

  • Customer journey

    Hoe verloopt het beslissingsproces van jouw persona’s? Waar informeert hij/zij zich? Welke vragen stelt hij in elke fase van zijn aankoopproces (bewustwording, oriëntatie, aankoop, gebruik, engagement). Hoe kan jouw bedrijf hierop inspelen?

  • Media

    Welke media zetten we in? Via welke kanalen bereiken we de persona’s? Voor een optimale werking gaan we voor een multichannel aanpak en streven we naar een goede mix tussen owned - payed - earned media.

  • Content funnel

    Op basis van elke fase in de customer journey gaan we kijken welke onderwerpen/oplossingen de doelgroep in beweging brengt.

  • Content kalender

    We bepalen hoe vaak we relevante content moeten verspreiden en via welke kanalen. Wie is daarbij betrokken, wie neemt welke taak voor zich. We maken een kalender op.

  • Persrelaties

    Welke relevante media/vakpers (on- en offline) bereiken mijn doelgroepen en kan ik inschakelen om mee de doelstellingen van mijn contentstrategie te realiseren? Hoe bereiken we hen? We werken op basis van een intakegesprek en vullen aan met desk research.

Graag wat meer informatie?

Wil je echt werk maken van de conversatie met je klanten of medewerkers? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek of we kunnen bellen of skypen.