Blog

Contentstrategie Tip 3 - Ken je doelgroep!

20 april 2020

In deze derde tip over de verschillende stappen in een contentstrategie wil ik het hebben over hoe goed je je doelgroep moet kennen. En met doelgroep bedoel ik klant of medewerker, afhankelijk of je een contentstrategie opmaakt voor corporate of employer branding.

Als goede ondernemer, salesmanager of HR-verantwoordelijke weet je wie je doelgroepen zijn. Maar hoe goed ken je ze? Beperkt je kennis zich tot man/vrouw, leeftijd, opleiding en interesses? 

Om van betekenis te kunnen zijn voor je klant of medewerker, is het belangrijk dat je weet wat hen echt drijft: wat zijn hun doelen, waarnaar streven ze, wat hebben ze te winnen, wat zijn hun pijnpunten, waar informeren ze zich, waardoor laten ze zich beïnvloeden? Als je je je doelgroep door en door kent, kan je deze kennis inzetten om jouw doelgroep te overtuigen van jouw aanbod of aanpak. 

Omschrijf je doelgroepen zo nauwkeurig mogelijk. Geef ze een naam, een gezicht, maak er persona’s van. Doe de oefening niet vanuit je ivoren toren of vanuit argumenten die jij als bedrijfsleider denkt te moeten zien. Denk vanuit het standpunt van je doelgroep, spreek met klanten, medewerkers en mensen die met hen dagelijks in contact zijn.

Nog meer tips voor een goede contentstrategie? 

Download ons e-book

Moeilijk? Hulp nodig of graag een frisse kijk? Let’s Skype, of, als het weer mag, dan kom graag op de koffie

Fotos

Graag wat meer informatie?

Wil je echt werk maken van de conversatie met je klanten of medewerkers? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek of we kunnen bellen of skypen.