Onze klanten

"Nuttige informatie die jouw potentiƫle en bestaande klanten in beweging zet en jouw bedrijf beloont met autoriteit en merktrouw."

DDM Consulting - Implementatie van marketingstrategie

Nadat ik begin 2021 een inbound marketingstrategie opleverde voor DDM Consulting, sta ik sinds maart van dit jaar ook in voor de uitrol en opvolging van deze strategie. Als Digital Marketing Manager a.i. stuur ik hierbij een copywriter en een graficus aan voor o.a. de creatie van verschillende whitepapers, een webdeveloper voor de uitbreidingen aan de website en een digitaal marketingbureau voor de online promotie van de content. 

Ik zorg ervoor dat alle content voor de verschillende persona’s tijdig en naar de juiste doelgroepen gepubliceerd wordt via de verschillende kanalen en waak hierbij o.a. over look & feel en over de tone of voice. Ik volg de resultaten nauw op, stel bij waar nodig en rapporteer de KPI's aan de directie.

Daarnaast zit ik maandelijks samen met de sales director van DDM en met de marketingverantwoordelijken van de verschillende partners om ad hoc marketingacties op te stellen die eerder gericht zijn op lead generatie en lead nurturing. 

DDM Consulting - Inbound marketing strategie

Van november 2020 tot februari 2021 werkte ik een inbound marketingstrategie uit voor DDM Consulting en begeleidde ik de bouw van een nieuwe website.

DDM Consulting biedt intelligente omnichannel contactcenteroplossingen voor klanten uit diverse sectoren. Het bedrijf staat in voor de implementatie van de oplossingen, zorgt voor de integratie met alle bestaande back-end systemen, én verzorgt het beheer en onderhoud van de platformen. 

Omwille van een aantal ontwikkelingen in de markt breidde DDM Consulting de voorbije jaren haar aanbod uit. Het ging nieuwe, exclusieve samenwerkingen aan met gerenommeerde partners. Hierdoor evolueerde DDM van een systeemintegrator naar een onafhankelijk adviseur die verschillende oplossingen kan aanreiken op maat van de specifieke behoeften en ambities van de klant. Deze nieuwe positionering maakte het mogelijk om nieuwe markten te benaderen. 

Samen met een intern marketingteam bracht ik het volledige buyer persona team in kaart. Na een uitgebreide analyse van het aankoopproces, de pains en gains van de sleutelfiguren en van de evoluties in de markt bepaalden we drie persona’s waarop we onze marketinginspanningen in een eerste fase zouden richten. Ik bepaalde samen met het marketingteam relevante content, bepaalde marketing KPI’s en stelde een contentkalender op.

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.