DDM Consulting - Inbound marketing strategie
Van november 2020 tot februari 2021 werkte ik een inbound marketingstrategie uit voor DDM Consulting en begeleidde ik de bouw van een nieuwe website.
DDM Consulting biedt intelligente omnichannel contactcenteroplossingen voor klanten uit diverse sectoren. Het bedrijf staat in voor de implementatie van de oplossingen, zorgt voor de integratie met alle bestaande back-end systemen, én verzorgt het beheer en onderhoud van de platformen.
Omwille van een aantal ontwikkelingen in de markt breidde DDM Consulting de voorbije jaren haar aanbod uit. Het ging nieuwe, exclusieve samenwerkingen aan met gerenommeerde partners. Hierdoor evolueerde DDM van een systeemintegrator naar een onafhankelijk adviseur die verschillende oplossingen kan aanreiken op maat van de specifieke behoeften en ambities van de klant. Deze nieuwe positionering maakte het mogelijk om nieuwe markten te benaderen.
Samen met een intern marketingteam bracht ik het volledige buyer persona team in kaart. Na een uitgebreide analyse van het aankoopproces, de pains en gains van de sleutelfiguren en van de evoluties in de markt bepaalden we drie persona’s waarop we onze marketinginspanningen in een eerste fase zouden richten. Ik bepaalde samen met het marketingteam relevante content, bepaalde marketing KPI’s en stelde een contentkalender op.