Onze klanten

"Nuttige informatie die jouw potentiële en bestaande klanten in beweging zet en jouw bedrijf beloont met autoriteit en merktrouw."

Kaneka - Foreign Investment Trophy 2018 mediacampagne

Kaneka Belgium werd begin 2018 genomineerd voor de Flanders Investment Trophy 2018. Een initiatief van Flanders Investment & Trade waarmee het agentschap het belang wil onderstrepen van buitenlandse investeringen als een essentiële motor van de Vlaamse economie en een bron van tewerkstelling. 

De communicatiedienst schakelde Kantara in om samen een campagne uit te werken om zoveel mogelijk publieksstemmen te behalen. De nominatie was vooral een unieke gelegenheid om bekendheid te verwerven buiten de sector bij het bredere publiek.

In samenwerking met Innomedio werkte Kantara een campagne uit die bestond uit persrelaties, een landingspagina met meer uitleg over waarom stemmen op Kaneka belangrijk was, advertenties op sociale media en een mailingcampagne naar verschillende stakeholders. 

Kaneka Belgium kreeg op 28 februari uit handen van Vlaams minister-president Geert Bourgeois de Foreign Investment of the Year Trophy 2018. Na een laatste stemronde werd het bedrijf als winnaar gekozen uit 5 genomineerden.

 

LMJ Construct

Voor carrosseriebouwer LMJ Construct coördineerden we de realisatie van de website. Daarnaast verzorgen we de persrelaties van het bedrijf. Eind januari 2016 organiseerden we een persconferentie n.a.v. de demodag met twee LMJ-innovaties met als resultaat heel wat free publicity, zowel online als in dagbladen en verschillende vaktijdschriften.

Kantara staat in voor het conversatiemanagement op de sociale mediakanalen van LMJ Construct en op de website.

Telcom

Al sinds 2009 werken wij voor Telcom, toeleverancier voor nutsbedrijven en specialist in groene energie. We worden vooral ingeschakeld om communicatietools en concepten te bedenken om de naamsbekendheid van het bedrijf te boosten bij haar verschillende doelgroepen. We staan in voor de persrelaties en het conversatiemanagement op hun sociale mediakanalen. We coördineren de creatie en verspreiding van vacatures via sociale media en bedenken on- en offline campagnes voor de promotie van de verschillende diensten van Telcom.

Kempense Golf Club

Al sinds 2013 zijn we de vaste communicatiepartner van de Kempense Golf Club. Naast de huisstijlcreatie en de redactie en grafische vormgeving van verschillende brochures voor de Kempense Golf, coördineerden we de volledige baansignalisatie op de golfbaan. Elke hole werd minutieus in kaart gebracht, samen met alle afstanden en hindernissen.

In 2017 creëerden we een digitale campagne om de vergaderfaciliteiten van de Kempense Golf onder de aandacht te brengen van bedrijven en serviceclubs. Rode draad waren getuigenissen van ondernemers en kaderleden die via sociale media, nieuwsbrieven en een landingspagina op de website werden gepromoot. We stonden in voor conceptcreatie, interviews, grafische en redactionele uitwerking en coördineerden een multidisciplinair team voor de realisatie van de landingspagina en de elektronische nieuwsbrieven.

Ajinomoto OmniChem

We realiseren enkele interne communicatietools voor Ajinomoto OmniChem (producent van o.a. actieve en half-actieve bestanddelen voor de farmaceutische industrie) waaronder het personeelsblad dat drie tot vier keer per jaar verschijnt. Al sinds 2006 coördineren wij het redactieteam en verzorgen wij de eindredactie van het personeelsblad. We volgen de goedkeuring van alle teksten op en sturen een team aan van redacteurs, vertalers en grafici.

In 2017 coördineerden we een communicatieactie rond een intern tevredenheidsonderzoek. We stonden in voor de conceptcreatie en de redactionele en grafische realisatie van de affiches. We coördineerden vertaler, graficus en drukker.

Puro

Samen met SPRDLux werkten wij begin 2015 een campagne uit rond 10 jaar Puro Fairtrade-koffie (onderdeel van Miko-Groep. Voormalig triatleet en motivational coach Marc Herremans werd het gezicht van de campagne 'Pure Power'. Projecteigenaar SPRDLux begeleidde en coördineerde de volledige campagne die bestond uit een doorgedreven samenwerking tussen Puro en Marc Herremans, een campagnewebsite, videofilmpje, flyers en emailmarketing met als centrale thema een wedstrijd: hoeveel koffie kon Marc Herremans malen met zijn voor de gelegenheid omgebouwde handbike? Kantara werkte conceptueel de campagne mee uit en verzorgde de persrelaties, zowel bij de lancering van de campagne als bij het afsluiten van de wedstrijd. We organiseerden de persconferentie en stonden in voor de redactie van alle teksten voor persmap, flyer, website en mailings.

Graag wat meer informatie?

Wil je echt werk maken van de conversatie met je klanten of medewerkers? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek of we kunnen bellen of skypen.