Onze klanten

"Nuttige informatie die jouw potentiële en bestaande klanten in beweging zet en jouw bedrijf beloont met autoriteit en merktrouw."

Kaneka - Foreign Investment Trophy 2018 mediacampagne

Kaneka Belgium werd begin 2018 genomineerd voor de Flanders Investment Trophy 2018. Een initiatief van Flanders Investment & Trade waarmee het agentschap het belang wil onderstrepen van buitenlandse investeringen als een essentiële motor van de Vlaamse economie en een bron van tewerkstelling. 

De communicatiedienst schakelde Kantara in om samen een campagne uit te werken om zoveel mogelijk publieksstemmen te behalen. De nominatie was vooral een unieke gelegenheid om bekendheid te verwerven buiten de sector bij het bredere publiek.

In samenwerking met Innomedio werkte Kantara een campagne uit die bestond uit persrelaties, een landingspagina met meer uitleg over waarom stemmen op Kaneka belangrijk was, advertenties op sociale media en een mailingcampagne naar verschillende stakeholders. 

Kaneka Belgium kreeg op 28 februari uit handen van Vlaams minister-president Geert Bourgeois de Foreign Investment of the Year Trophy 2018. Na een laatste stemronde werd het bedrijf als winnaar gekozen uit 5 genomineerden.

 

Advipro - contentstrategie

Advipro (Lille) biedt projectondersteuning in de (bio)farmaceutische, medische en hightech industrie. Kantara werkte twee verschillende contentstrategieën uit: een strategie om de naamsbekendheid van het bedrijf te boosten bij klanten en stakeholders, en een tweede contentstrategie op vlak van employer branding. Op basis van de verschillende persona’s en hun customer journey werd relevante content bepaald die via verschillende kanalen zoals de website en de sociale mediakanalen verspreid en gepromoot wordt. Vanuit deze strategieën werden dan ook twee nieuwe websites gemaakt, in samenwerking met webpartner Innomedio: een corporate website en een jobsite. Wij stonden in voor de coördinatie van de inhoud en voor de redactie van alle teksten.

LMJ Construct

Voor carrosseriebouwer LMJ Construct coördineerden we de realisatie van de website. Daarnaast verzorgen we de persrelaties van het bedrijf. Eind januari 2016 organiseerden we een persconferentie n.a.v. de demodag met twee LMJ-innovaties met als resultaat heel wat free publicity, zowel online als in dagbladen en verschillende vaktijdschriften.

Kantara staat in voor het conversatiemanagement op de sociale mediakanalen van LMJ Construct en op de website.

Telcom

Al sinds 2009 werken wij voor Telcom, toeleverancier voor nutsbedrijven en specialist in groene energie. We worden vooral ingeschakeld om communicatietools en concepten te bedenken om de naamsbekendheid van het bedrijf te boosten bij haar verschillende doelgroepen. We staan in voor de persrelaties en het conversatiemanagement op hun sociale mediakanalen. We coördineren de creatie en verspreiding van vacatures via sociale media en bedenken on- en offline campagnes voor de promotie van de verschillende diensten van Telcom.

Puro

Samen met SPRDLux werkten wij begin 2015 een campagne uit rond 10 jaar Puro Fairtrade-koffie (onderdeel van Miko-Groep. Voormalig triatleet en motivational coach Marc Herremans werd het gezicht van de campagne 'Pure Power'. Projecteigenaar SPRDLux begeleidde en coördineerde de volledige campagne die bestond uit een doorgedreven samenwerking tussen Puro en Marc Herremans, een campagnewebsite, videofilmpje, flyers en emailmarketing met als centrale thema een wedstrijd: hoeveel koffie kon Marc Herremans malen met zijn voor de gelegenheid omgebouwde handbike? Kantara werkte conceptueel de campagne mee uit en verzorgde de persrelaties, zowel bij de lancering van de campagne als bij het afsluiten van de wedstrijd. We organiseerden de persconferentie en stonden in voor de redactie van alle teksten voor persmap, flyer, website en mailings.

Auteur ‘Dames moet je kussen’

In december 2011 lanceerde Dominique Merckx, samen met Ann Beckers, haar eerste boek ‘Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet’. Een luchtig boek rond omgangsvormen in het zakelijke verkeer. Geen saai regeltjesboek, maar een boek dat vertelt hoe ondernemend Vlaanderen omgaat met zakelijke omgangsvormen en hoe die professioneel succes kunnen beïnvloeden. In 2014 waren er meer dan 1.000 boeken verkocht… Ik verzorgde de persrelaties n.a.v. de lancering van het boek zelf. Resultaat: 5 minutes of fame (en wat meer) op Radio 1, MNM, TV Limburg, RTV, Ondernemers, Bedrijvig Limburg, Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws, Het Belang van Limburg, …)

Equitom

De state-of-the art uitgeruste stamcelkliniek voor paarden Equitom in Lummen opende begin mei 2014 officieel haar deuren. Wij stonden in voor de organisatie van de persconferentie en het verspreiden van een persdossier naar nationale media en naar internationale vaktijdschriften specifiek gericht op de paardenwereld.

We haalden heel wat nationale pers (VRT, VTM, Radio 2, Kanaal Z, Het Belang van Limburg, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, De Standaard) en tal van nieuwssites in binnen- en buitenland, tot in New Zeeland toe. Ook heel wat bladen en tv-kanalen uit de hippische en agrarische sector besteedden redactionele aandacht aan de opening van de paardenkliniek van paardenchirurg Dr. Tom Mariën.

Graag wat meer informatie?

Wil jij werk maken van inbound marketing? Zit je graag eens samen om te bekijken hoe Kantara jou daarbij kan helpen? Ik kom graag langs voor een vrijblijvend gesprek.